29 Ocak 2014 Çarşamba

İş Arama Sürecinde Arayan Bilinmeyen Numaralar

Başından 1 kez bile iş arama süreci geçmiş olanlar bilir, çalan her telefon bir heyecan fırtınasıdır!

Malumunuz işsizim ve iş arama sürecindeyim. Haliylen özgeçmişimi oraya buraya gönderiyorum. Sonra tek yapabileceğim şey beklemek.. Ve beklerken gerçekten psikolojimi zorlayan durumlar ortaya çıkabiliyor.


Mesela haftaiçi evde olduğum bir günde (öğrenciyken diyelim) sabahın 8inde telefon çalsa hayatta yerimden kalkıp da açmam o telefonu. 10 kere fln aramaları lazım kalkıp da açmak için. 

Ama ya şimdi?
Sabahın köründe de olsa çalan her telefona fırlıyorum. Telefon sesine uyanıp direk kalkıyorum ayağa. Ve sonra telefona ulaştığımda ne göreyim?! Arkadaşım arıyor sabah sabah (tabii herkes benim gibi işsiz değil ki uyusun geç saatlere kadar, kız kalkmış 7de kıyamaam) Neyse tabii o kadar telefona kadar koşmuşken açayım bari deyip konuşuyorum yani de, sabah sabah heyecan dolu anlar.. 10 saniye içinde kafamdan kırk tane şey geçiyor; yok sesim uykulu çıkmasın, yok acaba hangi ilanlara başvurmuştum ya ben.

Bundan daha kötü bir senaryo var ve bu aralar iş arayanların çok başına geliyordur eminim ki. Bazen gerçekten de bilmediğiniz bir numara arıyor. Hem de öyle 444lü fln da değil, bildiğin ya cep telefonu numarası ya da ev numarası. Telefona koşup da bilinmeyen numarayı görünce heyecan yapıp derin bir nefes alıyorum vee telefonu açıyorum:

İşte, aynı bu ifade! Tanıdık geldi mi?
- İyi günler, Dominos Pizza'dan arıyorum ben. Kampanyamız var da onu sölicektim.

Haydaa! Ne kampanyası arkadaş?! İşte o an kendimi zor tutuyorum. Ben burda türlü heyecanlara, beklentilere girmişim karşıdaki pizza diyor. Ayrıca zaten çok saçma kampanya haber vermek için telefon etmek; mail at, sms yolla ne bileyim. Napıcam orda "aa, o zaman gönderin 2 tane bana mı" dicem? Zaten alacağım varsa da almam o an, zira sinirleniyorum. Ben ne bekliyorum, onlar ne diyor..

Kim verdi bu şubelere cep/ ev numarası?! 444lü numaradan arayın arkadaşım beni, o zaman pizza sipariş etme ihtimalim daha yüksek en azından; psikolojik olarak yıprandım valla!

2 yorum:

  1. Hahaha
    Ne güzel bir ayrıntı yakalamışsın.
    Beni de sinir ediyor bu tanıtım numaraları. Ama bana ulaşmadaki mücadelelerini taktirle karşılıyorum.
    Dur durak dinlemeden arıyorlar çünkü. Sonunda dayanamayıp arayana püskürmek için açıyorum :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yaa, bazen şanslarını çok zorluyorlar ve başka çare kalmıyor :D Özellikle yemekle alakalı arayınca daha komik oluyor, kampanyamız var diyince ne desem bilemiyorum ee,peki tamam diyebiliyorum en fazla, garip bi diyalog oluyo :)

      Sil