10 Ocak 2014 Cuma

Çeşit Çeşit Mülakat - Part 2

Herhalde şu ülkede gidip İsviçreli bir şirketin bile cimrisini bulabilecek biri varsa o da benimdir!

Daha önce bahsettiğim gibi, benim daha önceden duymadığım ama araştırınca dünyada 30-40 ülkede faaliyet gösteren büyük bir İsviçreli şirket olduğunu öğrendiğim şirkete Marketing Trainee olarak başvurdum. İlan ismi havalı tabii ama beni görüşme için arayan kadın bu pozisyonun adına "Satış ve Pazarlama Asistanı" diyor. Aradaki havalılık farkına dikkatinizi çekerim!


Neyse unvanlara itibar etmeyip, bir an önce sektöre atılmak istiyorum. Stajyerlik de olsa sevdiğim işi yapıcam, daha ne! Hem sonuçta şirket İsviçreli, yani medeniyetin, insana verilen değerin tavan yaptığı bir yer. Tabii ki de kurumsal kimliği Türkiye ofislerine taşımışlardır diye düşünüyorum. Çok büyük paralar vermeseler de en azından bir asgari ücret, esnek çalışma saatleri-haftada 3 gün olsa ne süper olur- güzel bir ofis ve işi öğrenebileceğim, fotokopi çekmeyeceğim bir stajyerlik dönemi.

Ama işte dediğim gibi kör talihim cimri şirket dedektörü gibiyim maşallah!

Neyse görüşmeden kısa başlıklar da şu şekilde:

- Haftada 5 gün 8.30-18.00 arası çalışma saatleri (ama çoğu günler akşam 20.00e kadar bile kalınıyormuş)
- Ücretli olup olmayacağı belli değilmiş. (Bir kere 10 gün içinde sonuçlanacak bir görüşmede ücret belli olmaz mı baştan, nasıl bir rahatlık arkadaş bu? Ama o yüzündeki ifadeden ücretin bir hayal olduğu gibi bir izlenime kapıldım anında ben)
- Yol fln yok - bu arada ofisi de nerdeyse bütün İstanbul'a uzak bir lokasyona kurmayı başarmışlar (işte bunlar hep cimrilik, tutamamışlar Levent'te bi plaza katı)
- Stajyerin tam bir iş tanımı olmaz evet ama gerçekten işi öğretmek isteyen adam az çok belli eder kendini. Özet olarak işte her şeyi yapıcaksın modundaydılar (hoşgeldin kahve yapmak, fotokopi çekmek)
- Belirtmem gerekir ki yine özelliksiz, sıkıcı bir ofis (nedense güzel bir çalışma ortamı dekore etmenin önemini bir türlü anlayamıyoruz)
- Bu arada staj dönemi 6 ay sürecek ve 6 ayın sonunda tabii ki de sizin için pozisyon açılacak mı belli değil (ama sürekli açılmayabilir diye üstüne basmalarından açılmasının zor olduğunu çıkardım ben şahsen)

Sonuç olarak benden herhangi bir para almadan ama full-time bir elemandan bile nerdeyse çok çalışarak ve bana neler katabileceği hakkında fikrim bile olmadan (çünkü adamlar bi gün uyanmış ve stajyer almalıyız demiş-başka detay yok kafalarda)  stajyerlik yapmamı istiyorlar.

Ben almıyım, hatta mümkünse alana da mani olmak istiyorum! Gerçekten bu ucuzculuklar artık komik olmaya başladı.. Eğer siz de staj arıyorsanız kendinize, şirketleri okuyun araştırın ve mutlaka ve mutlaka insan yerine konacağınız, güzel güzel haklarınızı verecek bir yere gitmeye çalışın. Öbür türlü yazık valla bize!

Sinirlendim!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder