15 Ocak 2014 Çarşamba

Mülakat Soruları: Bize Biraz Kendinizden Bahseder Misiniz?

Aslında bu yazıya Bir Mülakatın Anatomisi de diyebiliriz. Çünkü size mülakatların olmazsa olmaz sorularından bir derleme yapmaya karar verdim! Hadi hepimize hayırlı olsun!

İlk sorumuz tabii ki vazgeçilmez "Biraz Kendinden Bahset"  sorusu.. Bu sorunun tek avantajı, aslında mülakatı yönlendirebilecek kişi olmanızı sağlaması.

Her mülakat açılışı bu soruyla yapar. Hoşgeldiniz, nasılsınız, o zaman bize biraz kendinizi anlatın.


Arkadaşım zaten elindeki özgeçmişte yazıyor hepsi, neden uğraştırıyorsun ki beni?

Hayır yani, özgeçmişimde yazmayan bi şeyden tabii ki de bahsetmicem sana. Ne diyim? Valla mezun olduktan sonra çalışmaya başladım ama aslında çalışmayı sevmediğimi farkettim, hele o fazla mesailer yok mu çıldırtcak beni. Üniversitede de gezdim dolandım aslında boş boş, arkadaşlar sohbet muhabbet işte. Şimdi de hobilerim evde pineklemek ya da arkadaşlarla dışarı çıkmak. İşte hayatımın asıl özeti bu, mu diyim?

İşin özü bu soru tamamen kendinizi pazarlamanıza yönelik bir sorudur. Ve genellikle mütevazı olanlar, kendimi övmeyi sevmiyorumcular birkaç adım geride başlar olaya. İş hayatında her şey kendini nasıl pazarladığınla igilidir. İstediğin kadar mükemmel ol, iyi pazarlamadıysan hiç kimse sana şans vermez. Ve tam tersi eğer ki tek yeteneğin kendini güzel pazarlamak ise iş hayatında hiçbir iş yapmadan kazanabileceğin paraların haddi hesabı yok demektir. Evet, sistemimiz hiç verimli çalışmıyor ve sadece kendilerinden bahsettirerek aday seçiliyor. Herhangi bir o işe uygunluk testi tabii ki de yok! Merak ediyorsanız bu sistemi hiç onaylamıyorum (tamam ağzım çok laf yapmıyor, kendimi de güzel pazarlayamıyorum ondan sistemi de sevmiyorum, oldu mu)

Unutmayın, siz bir kedi değil aslansınız! Ve önce buna kendinizi inandırmanız gerek!
İlk mülakatlarımı hatırlıyorum da bu soruda bile heyecan yapardım konuşurken. Şimdi ise robota bağlamış durumda şurda doğdum, burda okudum, burda da çalışıyorum. İşte bu kadaaar. Tecrübem arttıkça havaya mı giriyorum nedir, ben ne anlatıcam kendimi yeaaa psikolojisi oluyor insanda. Bunlar hep ego işte.

Ama tabii ki kendinizi övme kısmını çok da uzatmamak ve karşıdakini baymamak gerek. Öyle 10 dk boyunca kendinizden bahsederseniz karşı tarafa fenalık gelebilir ve siz farketmeden isminizin üstünü çiziverir valla!

Ne çok uzun ne çok kısa (evet ayarı tutturması çok zor- doğuştan yetenekli değilseniz tutturmak için baya bir mülakata girmeniz gerekecek demektir)


Neyse genç zihinlere tavsiyem kendilerinden bahsederken araya ilginç bir şeyler sıkıştırmaları. Belki bir adet katılmış olduğunuz (ya da katılmış gibi yaptığınız) kulüp aktivitesi. Ya da memleketimiz üniversite mezunlarının neredeyse hepsinin sahip olduğu birkaç hobi (tenis mesela, hepimiz oynuyoruz değil mi).

Aslında olay şu ki, başvurduğunuz iş için size nereden soru sorulmasını istiyorsanız ondan bahsedin. İşle bağdaştırabileceğiniz bir deneyiminizden ( yoksa da uyduracaksınız artık, ama dikkatli uydurun, abartmayın sakın!) bahsederek konuyu kendinizi hazırladığınız sulara çekin. Hangi konuda kendinizi iyi hissediyorsanız, ondan birazcık bahsedin ve bırakın karşıdaki diyaloğu bağlamak için o konuyu sorsun!

"Üniversitede sinema kulübü başkanlığı yapıp ödül törenleri düzenlediğinizi söylediniz. Bu konudan biraz daha bahseder misiniz? Etkinlikleri nasıl yönettiniz, lider ruhlu olduğunuzu düşünüyor musunuz?"

Sonuç olarak, bu soru bir mülakatta kaçınılmazdır, o yüzden kendinizi hazırlasanız iyi edersiniz!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder