9 Haziran 2014 Pazartesi

Linkedin 101: İletişim Bilgileri, Özet ve Gizlilik Ayarları

Linkedin profilinizde bütün içeriği doldurmanız çok önemlidir ancak bu demek değildir ki uzun uzuun bütün her şeyi yazın. Profilinize bakan kişiler orada yaklaşık 30 sn fln geçirip, sonra bir diğer profile geçiyorlar, bu demek oluyor ki bu insanları etkilemek için 30 saniyeniz var!

Peki elinizde 30'dan geriye sayan bir profil olduğunu düşünürsek neler yazmanız gerek? 


Bu yazıda Giriş Kısmı, İletişim Bilgileri, Özet bölümü ve Gizlilik Ayarlarına bakacağız bakalım!

Girizgah

İlk izlenim her yerde önemli, ee tabii Linkedin de buna dahil. Hem aramalarda hem de profilinizi ilk açtıklarında görüntülenecek yere çok önem verip, doğru düzgün doldurmalısınız. Profil fotoğrafı konusunu ayrı bir yazıyla ele almıştık zaten, okumayanlar için buradan ulaşabilirsiniz. Onun dışında isminiz, şirketiniz, unvanınız, yaşadığınız şehir ve çalıştığınız sektör (yani bütün her şey) yazılması gerekenler arasında.

Yurtdışında unvan için, standart unvanınızı (Finansal Analist) yazmak yerine daha yaratıcı şeyler (Finans Uzmanı, Detaycı bir Analist ve Derinlemesine Araştırmacı) yazılması tavsiye ediliyor. Ama ülkemizdeki İK'cılar henüz buna hazır olmayabilir, bu yüzden sizin yaratıcılığınızı onlar amatörlük olarak yorumlayabilir. Risk bu mudur? Orası size kalmış, benden söylemesi sizden denemesi!


Contact Info (İletişim Bilgileri)

İletişim bilgilerinizi doldurmanız sizinle iletişime geçecekler için önemli bir kaynak. Ancak bunları doldurmasanız bile size Linkedin'den mesaj atarak ulaşabilirler, bu yüzden telefon numaranızı filan yazmazsanız da bir şey kaybetmezsiniz.

Bunun dışında eğer ki çok abuk şeyler paylaşmıyorsanız (depresif, atarlı tweet'ler gibi mesela), twitter hesabınızı yazmanız güzel olabilir. Var ise websiteniz veya blogunuzun adresini de yazın derim (özellikle de profesyonel yaşamınızla kesişiyor ya da sizi tanımada insanlara yardımcı oluyorsa). Ayrıca bütün bunlar sizin teknolojiyi ya da iletişim kanallarını ne kadar yakından takip ettiğinizi gösterir.  


En altta görünen "Düzenleyin" kutusu, isminize özel URL bağlantı adresi yaparak daha akılda kalan ve daha profesyonel görünen bir adres elde etmenizi sağlıyor. Aynı zamanda profilinizin hangi kısmını herkesin görüntüleyebileceğini de seçmenizi sağlıyor. Bakınız aşağıdaki pencere: 



Summary (Özet)

Linkedin'i özgeçmişten ayıran bir diğer yanda buradaki yazdıklarınızın çok resmi olmasına gerek yok! Yani kendinizi bir mülakatta ya da önyazı yazıyor gibi hissetmemelisiniz. Ama Summary kısmını da mutlaka doldurmalısınız!

Peki Summary'e ne yazabiliriz? Profilin diğer kısımlarında yazdığın şeylerin aynılarını değil kesinlikle! Neden bu işi yapıyorsunuz, bu işte gerçekten başarılı mısınız, neden başarılısınız, işin hangi kısımlarına daha çok hakimsiniz gibi şeyleri samimi ve akıcı bir şekilde yazabilirsiniz. Ama çok uzatmayın ya da paragraf paragraf yazın ki okunması kolay olsun (her yerde böyle gerçi ama özellikle bizim ülkemizde kimse uzun yazılan bir şeyi okumayı sevmiyor)

Not: Özet kısmınız birinci tekil şahıs olarak yazmanızı tavsiye ederim.

"8 yıldır muhasebe sektöründe çalışıyorum ve her gün kendimi daha da geliştirmeyi seviyorum. Envanter yönetimi, gelir-gider girişleri ve faturalandırma uzmanlık alanım olmakla birlikte vergilendirme süreciyle de yakından ilgileniyorum. Özellikle vergi yasa ve yönetmelikleriyle ilgili gelişmeleri güncel olarak takip ederek, çalışmakta olduğum şirketin yükümlülükleri hızlı bir şekilde yerine getirmesini sağlıyorum. Organize olmayı, sayısal verilerle uğraşmayı seviyorum ve işimi dikkatli bir şekilde yapmak en önem verdiğim şeylerin başında geliyor."

Yukarıdaki örnek gibi mesela profesyonelliği elden bırakmadan ama kişiliğinizi, işinizde neyi iyi yaptığınızı, sevdiğinizi anlatan bir özet yeterli olacaktır.  

Privacy & Settings (Gizlilik Ayarları)

Sağ üstteki küçük profil resminizin üzerine tıkladığınızda Privacy & Settings (Gizlilik & Ayarlar) kısmına tıklayarak aşağıdaki bölüme ulaşabilirsiniz. Burada aradığınız bütün ayarları bulabilirsiniz (kesin var bütün ayarlar, biraz kurcalarsanız hepsini bulabilirsiniz)



Buradaki en büyük olay "İş işte bulunur" felsefesini benimsediyseniz, Linkedin'de bu arayışınızı sürdürürken şirketten birinin olaya uyanmamasıdır. Siz çalışmak istediğiniz şirketleri takip edip, headhunter'ları bağlantılarınıza ekleyip, hatta ve hatta iş başvuruları yapıp, bunları şirkettekilere ilan ederseniz müdürle sevimsiz bir konuşma yapmak zorunda kalabilirsiniz!

O yüzden siz en iyisi yeni bir işe niyetlendiğiniz an bu ayarı değiştirin hemen!

Not: Eğer ki İngilizce bilginiz yeterli ise profilinizi İngilizce hazırlamanızı tavsiye ederim. Artık günümüzde İngilizce bilmek şartını alakalı alakasız her iş tanımına koydukları için İngilizce profiller daha bir revaçta ve İngilizce seviyenizin de ayrı bir göstergesi...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder