14 Mayıs 2014 Çarşamba

Mülakat Soruları: Boş Zamanlarınızda Neler Yapmaktan Hoşlanırsınız?

Ve işte adeta mülakat süresini bi 3dk daha uzatalım diye sorulmuş bir soru! "Boş Zamanlarınızda Neler Yapmaktan Hoşlanırsınız?"


Hayır yani gerçekten benim birbirinden marjinal hobilerimi birazcık takacağını düşünsem ok anlatayım da, hiiiiç sanmıyorum.

"Aa bak bu çocuğu alalım, boş zamanlarında ata binmeyi seviyormuş, ne kadar sofistikee. Aradığımız finansçı bu olmalı!"

Onu da geçtim, zaten saydıklarımız gerçekten boş zamanlarımızda yaptıklarımızı kesinlikle yansıtmıyor. Hemen size %90ımız boş zamanında ne yapıyor sayayım:


- Uyumak
- Evde dizi izlemek
- Arkadaşlarla dışarı çıkmak
- Bilgisayar oyunu / Facebook, Twitter'da takılmak


İşte iş dışındaki hayatlarımız bundan ibaret (zaten aslında bu kısımda sorun var, gerçekten iş dışında yapacak hiçbir şeye enerjimiz mi yoook, yoksa bu monotonluk bağımlılık mı yapıyor bünyede? - hepimizin bi kendini sarsması gerek artık)

Neyse zaten bana sorarsanız benim karşımdaki bütün İK'cılar da saydığım hobileri boş zamanlarımda pek yapmadığımın farkında (onlar da boş zamanlarında yukarıda saydığım şeyleri yapıyorlar zaten - hem zaten gerçek hobilere kendilerini adamış, sanatla derin bağlar kurmuş kişileri özel sektörümüzün pek sevdiğini sanmıyorum, onlara en bağlandıkları şeyin "iş" olduğu adamlar lazım). Peki o zaman neden soruyorsunuz kardeşim, kime ne kazandırıyor bu soru? Anlayan beri gelsin.

Ya da belki bizden nasıl işkolik olduğumuzu mu anlatmamızı istiyorlar? Yoksa, yoksa bu işler için seçilen adamlar "benim boş zamanım olmaz, ben yemeden içmeden çalışırım" diyenler mi (ya da asıl soru gerçekten böyle diyen insanlar var mı ve varsa amaçları ne??)


Bir diğer sorun da herkesin aynı hobilere sahip olması. Yani sorunun kesinlikle ayırt edici bir yönü de yok (işte zaman kaybı olduğunun bir başka kanıtı). Hanginiz aşağıdaki hobilerden mülakatlarda ya da özgeçmişlerinizde bahsettiniz (ya da hanginiz bahsetmediniz?)?

- Kitap okumak
- Sinema (film izlemek?)
- Müzik dinlemek
- Yürüyüş yapmak (tabi ya haftasonları parklar, yürüyüş parkurları nası bi kalabalık sorma)
- Yüzmek (evet yabii, her yaz gittiğim 1 haftalık tatilimde yaptığım büyük bir hobi mesela benim için)
- Dans ( birçoğumuz üniversitede 3-5 ders dans kursuna katılmıştır muhakkak)
- Tenis oynamak (Tenis olmadan bir haftasonu düşünülemez)
- Seyahat etmek (tabii ki boş haftasonlarımızda mutlaka bi Avrupa'ya kaçarız, bilemedin Büyükada - o da sayılır neticede değil mi? )
- Fotoğraf çekmek (bu da yine muhtemelen bir dersine katıldığımız fotoğraf kursunun sonucu)
- Sosyal Medya / Bilgisayar / Teknoloji (en doğrusu bu olsa gerek, elimizden düşmüyor ki)
- Gitar çalmak


Liste bu şekilde uzayabilir, ama dediğim gibi sizin de listenizde bunlar varsa (benim var mesela) sıradanlıktan kurtulamamışsınız demektir.

Peki sıradan olmayalım, ilgi çekici bir şeyler yazalım.. Ama bu tutturması çok zor bir dengedir, bulduğunuz hobi sayesinde "bu çocuk biraz değişik sanki" gibi soru işaretlerine yol açabilir, işe çatlak olma ihtimali olan birini alma riskine girmek istemeyen yöneticiler tarafından elenebilirsiniz.

Mesela "UFO/Uzaylı'lara meraklıyım, bunun üzerine belgeseller izleyip, araştırmalar okuyorum" cevabı her ne kadar ilgi çekici de olsa buna hazır olmayan toplumumuz tarafından garip karşılanabilir, aman dikkat!

Sonuç olarak bugünlerde hem havalı hem de az bulunur bir plaza hobisine rastlamak mümkün değil maalesef! Aklınızda böyle fikirler varsa aman ha kimseyle paylaşmayın! (Ben hariç, benimle bu fikirlerinizi paylaşabilirsiniz tabii ki ;))


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder