24 Mayıs 2014 Cumartesi

Avrupa'daki En Popüler Şirketler 2014

Universum adlı işveren markası yönetimi (employer branding) şirketi her sene üniversite öğrencileri arasında anketler yapıp mezun olduktan sonra en çok hangi şirketlerde çalışmak istediklerini ortaya çıkarıyor. Bu sene henüz dünya sıralaması açıklanmadı, ancak Avrupa için şirketler belli oldu. Anket 130,000'den fazla kişiyle yapılmış ve İşletme ve Mühendislik tercihleri olarak ikiye ayrılmış. Anket yapılan ülkeler ise Almanya, Fransa, İngiltere, Rusya, İtalya, İspanya, Hollanda, İsviçre, İsveç, Norveç, Polonya ve Belçika. Ülkeler arasında Türkiye yok ama zaten listedeki şirketler uluslararası şirketler olduğu için biz de ankete katılsak listenin çok değişik olacağını sanmıyorum. (Türkiye'nin de katıldığı 2013 listesi bir diğer yazıda bizimle olacak!)


Tercihlerinizi yaparken bu listeye de bir göz atın derim. İş kadar işveren seçmek de çok önemli! Ben kimim ki işveren seçeyim, beni kim kabul ederse oraya giderim kafasından da çıkın, doğru karakter ve doğru şirketin buluşması iki taraf için de aynı ölçüde çok önemli!

Buyurun Avrupalıların En Tercih Edilesi İşverenler Listesi;

İşletme alanı için:



Mühendislik için:


İşletme alanında seçim yapanların genel olarak kriterleri bu şekilde:
1- Kişisel Gelişim ve Eğitim Olanakları
2- Yaratıcı ve Dinamik Çalışma Ortamı
3- Kişinin Gelişimini Destekleyecek Yöneticiler

Mühendislik alanı için ise etkili olan kriterler şu şekilde:
1- Yaratıcı ve Dinamik Çalışma Ortamı
2- Kişisel Gelişim ve Eğitim Olanakları
3- Kişiyi Zorlayıcı İşler

İşlere başvururken önce bi bu listeyi geçirin, sonra da kendi kişiliğiniz ve ideallerinize en yakın anlayışı benimsemiş şirketten başlayın başvurmaya, derim ben ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder