27 Mayıs 2014 Salı

Kötü Yönetici Nasıl Anlaşılır ?

Kendimce bir yöneticinin işini iyi yapıp yapamadığını anlamanın bir yolunu geliştirdim. Hepimizin bildiği tipik kötü yönetici olan, bütün işlerin yapılışından / bilgisinden yoksun kişileri hepimiz 100 metre öteden anlıyoruz zaten, orada problem yok. Ama bir de aslında işe çok hakim, inanılmaz bilgili ve deneyimli yöneticiler var ama yine de bir şeyler yanlış sanki. Zaten son birkaç yıldır herkes işi bilmekle yönetmenin aynı olmadığını kavramaya başladı sanırım.


Neyse kendi tespitime gelirsek..

Eğer ki bir yönetici ofisten uzaklaşıp iş seyahatine fln çıktığında ona bağlı çalışanlar sapıtıyorsa, sanki üniversitede başka şehre yerleşip ev tutmuş öğrencinin ilk günleri havasına bürünüyorsa bilin ki o yönetici bildiğin kötü bir yöneticidir. Yöneticisi ofisteyken mum gibi olan, sürekli yetişmesi gereken işlerle uğraşan, ortalıkta aceleyle koşuşturan bir çalışanın yönetici gider gitmez birden acil işlerini boşlaması fln normal değil bence ve kaynağı da tamamıyla yöneticinin bizzat kendisi (hadi sizin hatırınız için %90 olsun, kalan %10 da gerçekten işe yaramaz çalışanın uyanıklığından kaynaklansın).


Bazıları diyebilir ki yöneticiyle ne alakası var, o çalışanın tembelliğinden ya da etik değerlerinden kaynaklanıyor, çalışanın yaptığı yanlış. Etik kısmına kısmen katılsam da o kadar yüksek bir iradeye sahip olmak pek kolay değil. Adam yönetici varken ofiste nefes alamıyor ki, daralıyor, gece geç saatlere kadar çalışıp sürekli kontrol delisi yöneticisine hesap vermek zorunda kalıyor; ee adam gidince de napsın bünye fırsattan istifade bırakıyor kendini. Kontrol delisi, korkulan, çekinilen bir yönetici olarak iyi bir şey yaptığını zannedenler bu yüzden pek doğru yolda değiller aslında!

Benim gözümdeki iyi yönetici kendi ofiste olmadığında dahi ofisteki rutin çok fazla değişmeyendir - tabii yönetici olduğunda yapılamayacak ufak ufak şakalar, eğlenmeler olur o kadar da değil canımm! ama işleyiş, gün geçiriş şekli çok farketmemeli. Neden? Çünkü iyi yönetici sorumluluğu paylaşır, sıkmadan boğmadan gerekli kontrolleri yapar ve destek olur, böylece sen de özgüvenli, işini iyi icra edebilen bir şekilde hayatına devam eder, sorumluluklarının farkında olarak ofiste yönetici var ya da yok işini en güzel şekilde yaparsın. Yönetici ofisteyken de aslında hafifletilebilecek iş yükünün altında ezilip kendini yemek yemeyi unutacak kadar paralamazsın.


Bu da böyle bir tespitimdir işte, kimin ne işine yarayacak bilmiyorum tabii! Ama eğer günün birinde doğruluğu uzmanlar tarafından onaylanırsa bence yönetici değerlendirme testlerinde sorulması gerek. 

"Yöneticiniz 3 günlük bir iş seyahatine gittiğinde bir rahatlama, hafiften işleri boşlama eğilimi gösteriyor musunuz?"


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder