22 Ocak 2013 Salı

Hem Çaycı Hem İletişim Uzmanı - Hem Şoför Hem Danışman

Farkettiniz mi etrafımızda ne çok cimri işveren var? Benim patronum cimri, seninki cimri, onunki cimri, say say bitmiyor. Acaba kariyer basamaklarını çıktıkça cimrileşiyor mu insanoğlu? Daha çok para kazandıkça cebimizdeki akrep daha da mı büyüyor sanki, ne dersiniz? Arkadaşlar para sanırım bizi bozuyor, artık kabullenelim. Bugünün patronları dünün modern köleleriydi ne de olsa (klişeye gel)

Konuya nerden geldim? Bugünlerde patronların gerçekten cimrileşmek adına yaptığı bazı alkışlanmaya değer hareketler görüyorum da. Mesela iletişim uzmanı olarak çalışan birinin işinden boş kalan vakitlerinde çaycılık yapması? Arada bir kahve yapması doğal karşılanabilir tabii ama sürekli çay, kahve işinden sorumlu görülmesi. Bakın stajyer bile demiyorum, uzman! (kaldı ki stajyerlerin de çay-kahve yapmasına karşıyım)


Daha da dumur bir örnek: Hem danışmanlık hem de şoförlük yapmak. Bu açık açık bir iş teklifinde geçiyor. Danışman olarak alıyoruz ama aynı zamanda şoför de olacaksın. Oldu olacak evindeki prizleri tamir ettirip, boya badana da yaptır. Arkadaş cimrilik olur da bu kadar mı olur ya? Hadi danışman-sekreter desen bir derece. Senin dediğin biri Anya biri Konya. Kümelerle göstersen kesiştikleri yer boş kalır, ikisinin de gerekli yetkinlikleri, iş tanımından beklentileri o kadar ayrı! Bir de adam kalkmış utanmadan teklif ediyor bunu. Nasıl bir hayal dünyası var acaba? Mesela arabayla evden alıp işe götürürken hazırladığı dosyanın sunumunu yapacak? Ne hayır gelicek oğlum o adamdan? Yola mı baksın, dosyaya mı yoğunlaşsın adam?

Geçiceksin karşılarına bu tip saçma isteklerinden sonra, diceksin ben hayatımda böyle saçma bir şey duymadım diye, yakışıyor mu senin gibi koskoca iş verene, bi duyan olsa nasıl rezil olcan belli değil (yerine göre bundan sonra mecburen haydi sana güle güle deyip, artık istifanızı vermeniz de gerekebilir - ancak bir ihtimal düşünün ki patrona bir Rönesans da yaşatabilirsiniz) Sadece bir hayal edin, çok güzel olmaz mıydı?


1 yorum:

  1. Ne yazıkki öyle bi durum var ortada. En basiti ben grafikerim (gerçi şuan işsizim) fakat işimden soğudum şerefsizim. Artık grafik ilanlarına falan bakmıyorum. Gerçi diğer iş alanlarında da gördüm aynı şeyleri. Uzman yardımcısı olarak çalıştığım yerde amele gibi dolap taşımalar, damacanalarla su takmalar mı dersin, grafikerlik yaptığım yerde temizlik yapmam mı dersin... neler neler... Bence bu konulardan muzdarip olduğum için blogumda mizah yazıları yazdım konuyla ilgili. İnsanlar kendini kullandırttıkça onlar fazlasını arıyor.

    YanıtlaSil