26 Ocak 2013 Cumartesi

Cumartesi Saçmalamaları 2

Cumartesi neden çalışılır? Biri bana bunu lütfen açıklasın!

5 gün neyimize yetmiyor? Hadi yetmiyor diyelim, illa hemen 6.günü mü çalışmak lazım? Hayır yani, çok yoğunsan önemli işlerini ilk 5 günde bitirirsin, daha az önemli olanları 2 gün sonra yaparsın nolucak yani? (Gerçekten şu an inanılmaz bir tespit yaptım, bravo bana)

Yok olmaz diyorsan o zaman 7.gün de çalışmalıyız dimi ama? 6. günde yetiştiremediklerimizi ne zaman yapıcaz? 7.gün şart!

Eee peki 7.gün de yetiştiremediklerimiz nolucak? 8. gün mü? Yok ki öyle bir gün! 1.güne dönücez mecbur. (Asıl kafalarda bir şimşek çaktıracak tespitim bu bence)


Demek ki neymiş, naparsak yapalım işler yetişmez, bitmezmiş. Zaten iş dediğin biten bir şey olsa milyarlarca insan yaklaşık 20 sene haftanın en az 5 günü çalışmazdık değil mi? Teknik olarak iş dediğimiz şeyin bitmemesi  gerek ki karşılığında para alıp hayatımızı yaşayabilelim.

Hayatımızı yaşamak demişken, ben haftanın 6 günü o 1 günü yaşamak için mi çalışıyorum? (1 gün çalışıp 6 gün yaşasak ya)

Ama tabii bu 1 gün yaşamak 5 gün yaşamak, ömür biter iş bitmez mantığı fln patronlara vız gelir. Mesela bizimki saf pragmatist. Para kazanmayı seviyor, deli gibi çalışmayı seviyor; parasını harcamakmış, evde dinlenmekmiş, sosyal bir hayatı olmakmış ne ki bunlar? Hayatın önemsiz ayrıntıları...

Kapitalizmin yoğun olarak etkisini hissettirdiği bir ofisten bildirdim...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder