24 Temmuz 2014 Perşembe

Modern Çağın İş Bulucuları: Tanıdıklar

"Ohaa aynı beni tarif etmişler, ayy aradıkları kişi kesin benim!!!" 

Hemen başvur tuşuna bastıktan sonra her gün heyecanla telefonumun çalmasını ve iş görüşmesine ne giyeceğimi düşünüyorum. Yani birebir beni tarif ettikleri, bütün kriterleri karşıladığım bir ilan için tabii ki de görüşmeye çağrılıcağım! Değil mi ama? Değil.


İkinci ayın sonuna kadar içimde hala bir umutla beklediğimi itiraf etmeliyim ama üçüncü aya girince artık gerçeği kabullenmem gerektiğini farkediyorum. Ama neden?

Çünkü gördüğümüz ilanların birçoğu formaliteden açılıyor (hatta birçoğu hiç açılmıyor bile - ruhumuz duymadan biri gidiyor biri geliyor). İlanı açmadan önce işe kimin alınacağı zaten belli oluyor. Ve bu bahsettiğim şey torpil değil! Artık torpilden de önemli bir engelimiz var ki adı "networking", yani ne kadar çok çevren varsa ilanı bile açılmadan önce o işe alınma ihtimalin o kadar çok artar!


Torpil dediğimiz şey adamın uygun olup olmadığına bakmadan tepeden inme koltuğa oturtmaktır. İş dünyasında rekabet o kadar arttı ki artık kimse öyle alakasız tipleri hatır gönül diye oturtmak istemiyor. Ama aradığı pozisyon için bir arkadaşı uygun birini önerirse de hayır demiyor! Neden desin ki? Elinde işe uygun, arkadaşının bir nevi kefil olup önerdiği biri varken neden ilan açıp 1500 kişi içinden seçim yapmakla risk alsın ya da zaman kaybetsin?

Ne kadar doğru bir yöntem olduğu tartışılır tabii ki. Belki de siz o adaydan çok daha iyi bir performans sergileyeceksiniz ama yönetici çok daha iyisini aramıyor, "işi düzgün yapsın yeter" diyor!

Ben de bu işten çok çeken birisi olarak artık konuya daha objektif bakmayı öğrendim! (Kimbilir kaç tane süper işi kaçırdım bu sebepten, görüşmeye bile çağrılmadım ahh ah) Ama değişen düzene ayak uydurmak, çevremizi sürekli genişletmek, yeni insanlara açık olmak, kısacası çok daha fazla "insancıl" olmak devri başladı artık.

Sonuç olarak ya şikayet etmeye devam edersiniz ya da artık yeni kariyer.net'imiz haline gelen çevremizdeki insanları kabullenirsiniz!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder