25 Ağustos 2015 Salı

Tadına Doyulamayan Yıllık İzinler ( O Kadar Az Olunca Tabii Ki Doyulmaz )

Yaz biterken yine sistemi sorguladım bugün. Koskoca üç ay içerisinde sadece ve sadece 4 gün tatil yapabilmişken ve bu tatil sayesinde izin hanemde ( - )ye düşmüşken nasıl düşünmeyeyim?


Yurdumda ilk sene sıfır (0) izinle başlamayı hangi sivri akıllı kapitalist önermişse tebrik ediyorum kendisini. Ondan sonra bakmış herkes kabullendi bunu gaza gelmiş bir de üstüne 5 sene sadece ve sadece yılda 14 gün (Cumartesiler de sayılıyor çoğu yerde) izin hakkı versek mi demiş. Ve tabii ki diğer kapitalist zihniyetler "Aaa, çok iyi fikir valla ya" demişler herhalde.

14 gün nedir yaa! Bir de 5 - 6 sene çalışınca anca 20 güne çıkarabiliyorsun! (5 yılın mı 6 yılın sonunda mı kazanıldığı bu hakkın benim için muamma, o senelere çok uzak olduğum için bir türlü aklımda tutamıyorum). 30 günlük izine sahip olabilmek içinse sanırım 10 sene fln çalışmak gerekiyor (o seviyeye hiç çıkacağımı düşünmediğimden araştırma gereği bile duymamıştım aslında ama halka hizmet olsun diye bakayım dedim, vee durum çok vahim: 15. sene sonunda anca 26 gün kazanabiliyorsun - kapitalizme karşı her zaman küçük düşünüyorum, işte iyimserlik böyle bir şey!)

Peki bir de şöyleee birazcık Avrupa'ya çevirelim kafamızı (baktım da hiç çevirmesek kafayı çok daha iyi olacak gibi psikolojimiz açısından)


İsviçre: Bu güzide ülkemizde 5 hafta izin! Düşün, benim ilk sene iznim bile yok, nerden bi ayar çeksem de 3 gün bir yere kaçsam diyorum, İsviçre'deki işe yeni girmiş arkadaş mis gibi 5 haftalık izni atıyor cebe ilk günden!

İngiltere: Yine 25 - 30 gün arasında değişen bir izinle karşınızdayım! Adaletin bu mu dünya dememek elde değil, benim alt sınıra yaklaşabilmem için tam tamına 15 yılımı aynı şirkette geçirmem gerekiyor. (Bildiğiniz gibi çoğu şirket önceki şirketinizde harcadığınız yılları sanki hiç olmamış sayıp yeni işinizde izinleri de sıfırlıyor sağolsunlar!)

Fransa: Orjinali Cumartesiler dahil 30 gün ama işte size ilginç bir bilgi, haftada 35 saatten fazla çalışmayı seçenler 22 gün daha ekstra izin sahibi olabilir. Peki benim haftada 45 saat çalışmanın karşılığı ne oluyor? Koca bir hiiiç!

İtalya: 20 gün ama bir de 104 saat ekstra iznin bulunuyor, bankada işin mi var bu saatten kullanıyorsun, ya da mesela Cuma günleri birkaç saat erken çıkabiliyorsun...

Hollanda: Burası diğerlerine göre biraz az kalmış, isterseniz buraya gitmeyin ya siz. Neticede sadece ve sadece 20 gün izniniz olacak!

Daha fazla moral bozmadan devam etmek gerekirse Avrupa Birliği genelinde yıllık izinler 4 hafta civarında oluyor hep.

Biraz da ibretlik kapitalist izin dünyasından haber vereyim ki depresyona girmeyip halimize şükredelim değil mi? (İşte bardağın dolu tarafını görmek diye buna derim ben!)

Çin: 0-10 yıl çalışanlara 5 gün izin (ne diyeceğimi bilemiyorum!), 10-20 yıl arası çalışanlara 10 gün, 20 yıldan uzun çalışanlara ise 15 gün (Allah razı olsun!). Gerçekten kapitalizmin geldiği son nokta olan büyük güç Çin'i tebrik ediyorum...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder