6 Kasım 2014 Perşembe

Değişmeyen tek şey....seminerler

Bu kadar iş hayatıyla ilgili yazıyoruz madem o zaman yurdumun insan kaynakları kongresi Peryön'e gideyim bakayım dedim. Öyle atıp tutmakla olmuyor tabii, bir de başkaları neler atıp tutuyor acaba, trendler neymiş bakalım değil mi ama?

Bu arada Peryön'ün 22.si düzenleniyormuş, yani şöyle de diyebiliriz bu kongreler başladığında şuanda çalışmakta olan bazı kişiler daha doğmamışlardı bile. Tabii uzun yıllar sürmesi çok güzel ama sanırım 22 senedir, hatta ve hatta eğitim tarihimiz boyunca değiştiremediğimiz bir şey var: konuşmaların bizzat kendisi!




Evet, temel sorunumuz seminerlerin kendisi. Başlıklar güzel, konuşmacılar güzel ama bütün konuşmalar hep genel hep havada. Şu hayatta hala genç sayılabilecek bir yaşta olmama rağmen ben bile bilmediğim bir şey öğrenemedim.

Sanırım seminer sisteminin sorunu bu. 1 saatlik bir konuşmada herkes konuya dünya bir toz bulutu seviyesinden giriyor.
Ee tabi oradan 2014 senesine geldiğinde artık ona ayrılan sürenin sonuna geldiğinden en can alıcı yeri atlaya atlaya anlatıyor. Ee ben zaten dünyanın toz bulutu olduğunu ordan burdan görüp, okuyup biliyorum, bana daha işe yarar, detaylı ve ufkumu açacak bir şey lazım. Yok, illa konuşmacı o girişi yapıp genel bir bilgi verecek.



Sanırım hem şirket eğitimlerinde hem bu kongrelerde artık konuşma içeriğinin ve tarzının toptan değişmesi lazım. Tahminim seminerler çıktı çıkalı yapılış şeklinde hiçbir değişiklik olmadı!

Diyelim ki arkadaşları aydınlatmak istediğimiz konu Big Data (evet, şu meşhur, sürekli karşımıza çıkan çağ atlatan yenilik). Tipik bir eğitim, bıraktım Big Data tanımıyla başlamayı, kesinlikle 80'lerde teknoloji ne yavaştı, şimdi internet çağına geldik öyle oldu böyle oldu, her sene iphone çıkıyor vs diye başlayıp, Big Data nedir diye anlatıyor ve size katkısı ve nasıl kullanabileceğiniz kısmını detay vermeden 10 dk'da anlatıp 1 saatlik konuşmayı bitiriyor.

Farkettiyseniz konuşmayı dört satırda özetledim ve herkesin bildiği şeylerden başka bir şey yok. Bu genel bilgileri her gün internette illa ki görüyoruz zaten. Hadi diyelim ki gelen adam gerçekten hiç bilmiyor, öyle armut piş ağzıma düş diyeceğine açıp wikipedia'yı okusun tanımını, yeter zaten ona. Sen de konuşmana zaten Big Data'yı biliyorsunuz, bakın şöyle kullanabilirsiniz, böyle gelişecek ileride vs diye gir ortasından, bir işe yarasın yani dimi?

Neyse görüldüğü gibi kongrenin bana katkısı bu çığır açan tespitim oldu. Hayatımı film şeridi gibi gözümün önünden geçirdiğimde, gerçekten ömrü hayatımda girdiğim bütün seminerler aynı konseptte ve internet sağolsun son 5 yıldır fln gittiğim hiçbir seminerden doğru düzgün bir şey kazanmadım. (Tişikkirlir intirnit)




Sonra da "aman adaptasyon çok önemli, değişime ayak uyduralım" diye gaza getiren konuşmalar yapılıyor, önce sen bi yaptığın konuşmanın yapısını çağa uydur bi bakalım da sonra insanlara istediğin kadar adaptasyondan bahset rahat rahat!

Sonuç olarak artık çalışanlar için de eskiden kaçış olan seminer gibi etkinlikler artık iyice sıkıcı bir hal almaya başladı. Birkaç seneye seminere katılmak yerine çalışmayı tercih eden insanlar görürsek hiç şaşırmayalım, olur mu?!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder