7 Nisan 2014 Pazartesi

İmaj Çoğu Şeydir

Evet tabii ki zeka, karakter ve çalışkanlık çok önemli ama bu özelliklerinizi nasıl farkettireceksiniz?

Ben söyleyeyim, öyle salaş takılıp hiç dikkat çekmeyerek değil!


İlk işimde herhangi bir kıyafet zorunluluğu yoktu. Pijama ya da eşofman hariç ne istersen giy! Peki bunu duyan ben ne yaptım? Adeta okuldaymışcasına salaşlığın dibine vurdum, bi yerden sonra keşke eşofmanla hatta ve hatta pijamayla bile gelebilsek demeye başladım içimden (tehlikenin farkında mısınız - neyse ki dışımdan da söylemeye başlamadan o macera bitti). Sonra neden kimse beni kaale almıyor??!! Neden acaba?

Hayal etmesi bile güzel değil mi ama? İşte hep bu hayaller beni böyle paçoz yapan!
İnsanoğlu işte rahatı görünce dayanamıyor. "Kot pantolon ve converse ile gidebilirken neden etek topuklu ayakkabı ikilisiyle kendime işkence edeyim ki?" kafasıyla hangi kariyer, ne yükselmesi? İster beğenelim ister beğenmeyelim, dış görünüş hepimizi etkiliyor. Şık giyinmiş, kendine özen göstermiş biri her zaman daha çok saygı görüyor. Bu yanlış mı? Hayır, bence değil. Her gün geldiği işi önemseyip, ne giyicem diye ekstra zaman harcayan biri fazladan saygıyı ve dikkat çekmeyi hakediyor. (Ben yola çıkmadan 10 dakika önce uyanıp elime ilk geçeni giyip koşarak işe yetişmeye çabalarken, adam kalkmış bir saat önceden filinta gibi giyinmiş- sırf o koca bir saatlik uykusundan feragat ettiği için bile saygıyı hakediyor o arkadaş!)

Bir de işverenin halini düşünün. Nerede iş görüşmesine gelirken çok şık giyinen aday, nerdee bu işe başlayan hipster?!
Ama tabii bu demek değil ki tek kriterimiz bu olsun. Ki bu şekilde bile bir yerlere yükselebilmiş insanlar var maalesef. Ama bir de şöyle düşünün, doğru düzgün hiçbir becerisi olmayan insanlar bile güzel giyinip, göze hoş görünüp kendilerini sanki çok iyi iş yapıyormuş gibi gösterebildiklerine göre, gerçekten işini iyi yapan ve üstüne dış görünüşüne özen gösteren biri neler başarır kimbilir!

Sonuç olarak bu teorimi test etmek için yeni işime her gün şık şıkırdım gidiyorum! Bonus olarak da kendimi daha iyi hissediyorum. Kotumla kazağımla oturup çalıştığımdan çok daha başarılıymışım gibi geliyor (evet düşününce çok saçma ama insan kendi kendini bile dış görünüşüne göre değerlendirebiliyor işte)

Haydi o zaman hem kendimiz hem de işteki başarımız için bu hafta şık şıkırdım giyinelim! Zaten zorunlu kıyafet kodunuz varsa da ufak ama dikkat çekici değişiklikler yapın ki buna kafa yorduğunuz anlaşılsın! (Çok abartmayalım yalnız, gece eğlenceden çıkıp eve uğramadan işe gelmiş gibi bir kıyafet olmasın aman dikkat!)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder