26 Mart 2014 Çarşamba

Meğerse biz Türkler işlerinden memnun değilmiş!

Geçen yazımda Linkedin'de gördüğüm bir araştırmayı paylaşmıştım. Tabii insanoğlu bildiğiniz gibi bir siteye girince o linkten bu linke bir de bakmışsınız 3 saattir sitede takılıyorsunuz! Haliyle benim de böyle oldu ve o yazıdan bu yazıya derkeeen 2014 İş Memnuniyeti anketine denk geldim. Ne görsem beğenirsiniz? Meğersem bizim ülkede iş memnuniyeti çok düşükmüş! Ne kadar ilginç değil mi ?!

Hiç boşuna binlerce kişiye anket göndermeden bana sorsalarmış ben anlatırdım içler acısı durumumuzu; gece gündüz çalıştığımızı, çoğumuzun çalışmasının karşılığını alamadığını, hep daha mutlu olabileceğim bir yer var mı acaba arayışımızı... Linkedin soracaktı ben söyleyecektim, yılın röportajı olurdu valla!
Neyse araştırma 18,000 kişiden oluşmuş ve araştırılan ülkeler arasında Türkiye de var.


Görüldüğü gibi işteki mutluluk oranımız %63. Aslında ne yalan söyleyeyim, ilk gördüğümde aa %63 ne kadar da yüksek çıkmış, yoksa mutlu muyuz biz yaa, diye düşünmedim değil. Ama yazıdan anlaşıldığı kadarıyla kötü kategorisine giriyormuşuz! Anormal bir şey yok yani, merak etmeyin..

En memnunlar ise İsveç, Norveç ve Endonezya. Kuzey Avrupa'yı hep duyardık da Endonezya da ilginçmiş. Daraldım buralardan, gidicem artık derseniz bi orayı da araştırın, bakın bakalım nedir bu mutluluğun sebebi.

Daha sonra araştırmayı derinleştirerek adayları aktif olarak iş arayanlar ve iş arayışında olmayanlar olarak ayırmışlar. Haliyle aktif olarak iş arayanlar işlerinden çok da memnun değiller. Bunu bilmek için zaten alim olmaya gerek yok ama oran görmek açısından önemli. Yine Türkiye en düşüklerden olmayı başararak %35de kalmış (ama %1 ile Japonya'nın önüne geçmesi, Japonya'da neler oluyor dememe yol açtı aslında, bu adamların refah seviyesi tavan yapmış durumda hatta enflasyon yerine deflasyon oluyor! - hayal edin ki bir ülkede fiyatlara zam gelmek yerine fiyatlar hep düşüyor - hayal edemedi!!)


Neyse bu demek oluyor ki Türkiye'de aktif iş arayanların %65i işinden memnun değil, kalan %35 de rahat battı arayışları. Mesela Endonezya'da aktif iş arayanların %77si halihazırdaki işlerinden memnun ( ne diye arıyor o zaman adamlar diyebilirsiniz, ama demek ki neredeyse bütün şirketler adamlara güzel şartlar sunuyor, ee öyle olunca da sadece profesyonel amaçlar için iş değiştiriyorlar demek ki- ama bize çok uzak bi kavram boşverelim en iyisi bunları)

Tabi bir de iş arayışında olmayanlar var. Bizde bu iş arayışında olmayanların da %72si işinden memnunken, kalan %28i aslında mutsuz ( ben söyliyeyim size, bu %28 artık kaderine razı olmuş zaten gideceğim şirket de daha iyi olmıcak diyenler) Ayrıca bu %72 yüksek görünmekle birlikte genel olarak bizdeki işinden memnun olan herkes işiyle ilgili bir ya da iki kötü özellik de söylemiş (şaşırdık mı?!-hayır!)


Sonuç olarak memnun olanımız bile tam anlamıyla mutlu değilken, gidecek daha çoook yolumuz var!

Kaynak: Is Workplace Satisfaction Dead? Not at All, According to These Maps.

1 yorum:

  1. Bence sonuçlar yüksek bile çıkmış!
    İnsanlara eğitimini aldıkları ya da başarılı oldukları alanlarda çalışma imkanı sağlanmadığı müddetçe, bu oran asla azalmaz diye düşünüyorum

    YanıtlaSil