25 Şubat 2013 Pazartesi

İş: Varken de Yokken de Aramaya Devam Edilen Şey

İş öyle menem bir şeydir ki yokken aylarca arar, bulunca nasıl rahat edeceğinizin hayalini kurarsınız, bulduktan 3 ay sonra da bir bakmışsınız ki tekrar iş ilanlarının yolunu tutmuşsunuz.



Peki neden? Sorun bizde mi yoksa işlerde mi?
Her şey yeni işinizin yaklaşık 3. ayında, işinizin monotonlaşması ve şirketin iç yüzünü yavaş yavaş görmenizle başlar. Oysa ki ilk günlerde herkes yüzünüze gülerken, kimse şikayetlerinden size bahsetmezken her şey ne kadar da güzeldi! İşte sonunda aradığınız işi bulmuştunuz. Ama gelin görün ki zamanla ofiste edindiğiniz arkadaşlar gözünüzün açılmasına sebep olur. (Şirket dedikoduları bu göz açılması olayında en büyük yardımcıdır - ya da baş sorumlu mu demeliyim?)

Ve bir gün piyasada neler olup bitiyor, ne işler var diye şöööyle bir bakınmak için kariyer sitelerine girilir. Ve işte tam o sırada kendimi kaybettiğim an! Bence bu da bir nevi bir kadınların mağazaya girip gördükleri bütün kıyafetleri almak istemeleri - ve birçoğunu da almaları- gibi bir şey. Kariyer sitesine girince gördüğüm her ilana başvurmak istiyorum. Aaa bu da güzelmiş, gerçi 3 yıl tecrübe istiyorlar ama olsun ben bir başvurayım (bkz. sadece büyük bedeni kalmış olmasına rağmen çok beğendiği için o elbiseyi alan kadın!)

İşte benim iş arama sürecim - yalnız mümkünse daha paspal bir yerde hayal edin, bu kadar modernliği  kim kaybetmiş de ben bulucam!


O kadar çok ilana başvururken aklınıza gelmeyen şey ise şu anda iş değiştirmek için müsait olmadığınız! Belki ödemeniz gereken taksitler, krediler; belki de doğum, evlilik, askerlik gibi yakın zamanda sizi bekleyen olaylar var ve iş değiştirmek işleri daha da karmaşıklaştırmaktan başka bir şey değil. Ama işte o siteye girip, o ilanları görünce her şey bir anda aklınızdan uçup gidiyor!

Kendi başıma birkaç defa geldiği için oradan biliyorum. Bu şekilde onlarca ilana başvurup, doğal olarak birkaçından geri dönüş alıp, çok azında da sonuca ulaşıp iş teklifini alınca - yani iş ciddiyete binince- şu anda zamanlamanın iş değiştirmek için uygun olmadığını fark ediyorum ve buruk bir veda ile teklifleri geri çeviriyorum. (Bak, bak havama bak! Paçoz bi yerde çalışıp bu kadar havalı olmak kolay değildir)

Neyse yakın zamanda bir karar aldım ve kendime yeni bir iş arayışına başlamak için biraz uzak bir tarih koydum. O tarihe kadar iş aramayacağım ve kariyer sitelerine girmeyeceğim. (Alışverişkolikler gibi ben de mülakatkolikler derneği kurucam bu gidişle)



İtiraf: Az önce kendimi tutamayıp gelen maillerimdeki bir iş ilanına tıkladım ve yaklaşık bir saat boyunca ilanlar arasında gezindim. Ama merak etmeyin sade ve sadece tek bir ilana başvurdum, diğerlerine başvurmamak için kendimi baya bi tutmam gerekti. Ama arada olur öyle değil mi? Olur, olur. Kendime koyduğum tarihe kadar başka ilan bakmak yok!



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder